mycket har hänt sedan sist jag var här och skrev. 
sommaren har hunnit gå förbi, hösten är här och vinter närmar sig med stromsteg.
tänkte dra en väldigt snabb sammanfattning om vad som försegått under sommaren och början av hösten.
 
sommaren började med jobb nästan direkt. Jag jobbade på ett äldreboende och trivdes förvånadsvärt bra där, fick prata finska och byta blöjor. livet.
Man får som så mycket kärlek av alla boende på hemmet.
efter några veckor på ängsgården så åkte jag till thailand med filip och pappa. hade det riktigt bra och gick upp i vikt efter alla öl och mojitos. resans höjdpunkt var nog när vi åkte på snorkeltur och såg färgglada fiskar.
 
månaden i thailand gick fort och så var man hemmaigen som innebar mer jobb på ängsgården. 
skolan började och  tredje och sista året på strömbacka kickade igång. ni aanar inte hur mycket jag längtar till studenten. helt galet att ta studenten, man gick ju nyss på mellanstadiet och fyllde ögonbrynen med svart kajal typ. Tur man lärt sig göra ögonbryn efter dessa år iallafall. 
 
i  böran av skolan drog och jag och astrid upp efter vittangiälven till johannes stuga och hade det gött. badade bastu och sprang runt näck är sumeringen av den helgen. vi gillade de här med att komma iväg så vips hade vi bokat en resa till London. London resan var helt galet bra och pengarna flög iväg. bröt våran budget redan andra dagen men det gick vägen ändå. shoppade, picknick i parker och tunnelbana åk var några av sakerna vi gjorde.
 
Cheerleadingen har börjat igen och det är så kul. den här säsongen kommer vi att tävla och det ska bli så kul. har fått lyssna på våran alldeles egna tävlings låt och den var så galet bra!! snart kommer vår koreograf som ska visa oss vårt tävlingprogramm. sååå taggad!!
 
Imorgon åker jag hem till min familj för att bara vara och komma ikapp mig själv. Det är det sämsta med att bo så långt bort att man har inget att komma hem till, ingen man kan prata med om hur dagen varit eller hur man mår.
är så oerhört glad att jag har min fina astrid som alltid ställer upp och ger en ett leende när det är tungt.
 
puss på er!
 
 
                   
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej